Selasa, 26 Ogos 2008

Bicara ciklimuslim



Assalamualaikum wbt. dikesempatan ini saya ingin memanjatkansetinggi-tinggi rasa syukur kehadrat Allah swt di atas kemunculan blog baru saya ini. Blog ini insayallah akan dibangunkan dengan penuh rasa bertanggungjawab dan penuh amanah sebagai salah satu blog kaunseling berciri islam. Mudah mudahan Allah akan memberikan taufiq dan hidayahnya kepada saya agar blog ini akan menjadi satu wadah baru bagi dunia kaunseling , warga pendidikan dan seluruh para pencinta Islam dan yang baru ingin berkenalan dengan Islam. Sesungguhnya segala yang berlaku diatas muka bumi ini semuanya adalah ketentuan dan telah diatur oleh Tuhan (sunnatullah atau tabii alam ).

Hal ini termasuklah tabii manusia dalam meneruskan kehidupan, berhadapandengan cabaran dan ujian, menghadapi perubahan persekitaran dan pelbagai lagi tikah laku (psikologi). InsayaAllah melalui blog ini akan dibangunkan aliran psikologi yang bercirikan Islam agar matlamat mempelajari ilmu, memahami alam manusia ini dapat juruskan bagi melahirkan generasi yang hebat sepertimana zaman para sahabat ridhwanullah'alaihiajma'in, iaitu generasi Al-Quran.
Akhirkata jutaan terima kasih kepada sahabat ku Norish yang telah memperkenalkan dunia dan ilmu blog kepada saya, yang banyak memberikan bimbingan ke arah menjayakan inspirasi kaunselor kearah lebih berdaya saing dan glokal. Mudah-mudahan Allah memberikan limpah kurnia kepada beliau.Amin..

Tiada ulasan: